top of page

Konecta, 2024 Sürdürülebilirlik Raporu'nda ESG Başarılarını Ortaya Koyarak Sürdürülebilir Dönüşümü ve Yapay Zeka Liderliğini Hızlandırıyor

Müşteri deneyimi (CX) ve dijital hizmetlerde küresel bir lider olan Konecta, 2024 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladığını duyurdu. Rapor, sürdürülebilirlik taahhütlerinde kaydedilen önemli ilerlemeleri ve yapay zekâ odaklı inovasyona yönelik cesur stratejik dönüşümü ortaya koyuyor. Bu rapor, Konecta’nın çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) hedeflerine bağlılığını vurgulayarak şirketin sorumlu ve ileri görüşlü rolünü pekiştiriyor. Konecta’nın 2024 Sürdürülebilirlik Raporu, iş modeline derinlemesine entegre edilen ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (SDGs) ile 2030 Gündemi’ne uyumlu yürütülen kapsamlı ESG stratejisi kapsamında güçlü bir performans sergiliyor.


Çevresel Taahhüt

Konecta, karbonsuzlaşma hedeflerini Bilim Temelli Hedefler girişimi (SBTi) ile uyumlu hale getirerek iklim eylemini çevre stratejisinin merkezine yerleştirdi. 2024 yılında Kapsam 1 ve 2 karbon ayak izinde bir önceki yıla kıyasla %11,18 oranında azalma sağlandı. Yenilenebilir enerji artık şirketin elektrik tüketiminin %25’ini oluştururken, lokasyonlarının %95’i LED aydınlatma ile donatıldı. Bu da elektrik kullanımında 2023’e oranla önemli bir düşüşe katkıda bulundu. Aynı dönemde su tüketimi %9,97 oranında azaldı.

Atık yönetimi de güçlendirildi. Tehlikeli atıkların %77’si ve tehlikesiz atıkların %14’ü geri dönüştürüldü. Ağaçlandırma girişimleriyle birçok ülkede 2.000’den fazla ağaç dikildi. Ayrıca, 2024’te kurulan fotovoltaik (photovoltaic) paneller 233,4 MWh temiz enerji üreterek Konecta’nın düşük karbon ekonomisine geçişini destekledi.


Sosyal Etki

İnsanlığa katkı sağlamak ve kapsayıcılığı teşvik etmek Konecta’nın öncelikleri arasında yer almaya devam ediyor. Kadınlar, iş gücünün %65’inden fazlasını ve yönetim pozisyonlarının yaklaşık %30’unu oluşturuyor. 2024 yılında cinsiyete bağlı ücret farkı 3 puan azalarak yaklaşık %10’a geriledi. Konecta, 2024’te toplam 11,2 milyon eğitim saati düzenledi; bu, çalışan başına ortalama 96 saate karşılık geliyor. Eğitimlerin 670.000 saati sürdürülebilirlik, 46.500 saati ise eşitlik, çeşitlilik ve cinsiyete dayalı şiddet ile tacizin önlenmesi konularına ayrıldı.

Sosyal hedefler doğrultusunda Konecta Vakfı, istihdam yaratmaya, işgücü piyasasında kapsayıcılığı artırmaya ve dezavantajlı grupları desteklemeye yönelik çalışmalar yürüttü. Böylece faaliyet gösterdiği bölgelerde küresel ölçekte olumlu etki sağladı.


Güçlü Yönetim ve Yeni Stratejik Plan

Konecta, paydaş güvenini artırmak için işletmenin tüm alanlarını kapsayan güçlü bir küresel Uyumluluk Programı yürütüyor. Bu programın merkezinde yer alan Etik Kurallar, çalışanların davranışlarını yönlendiren temel ilkeleri oluşturuyor. Etik ve yolsuzlukla mücadele kapsamında verilen sürekli eğitimler toplamda 43.000 saatten fazla oldu.

Siber güvenlik ve kişisel verilerin korunması da öncelikli alanlar arasında. Konecta, 22 ülkede sahip olduğu ISO 27001 sertifikasıyla güvenlik standartlarını güçlendiriyor ve sürekli iyileştirmelerle bu alandaki stratejisini geliştiriyor.


2024, aynı zamanda şirketin yeni stratejik planı Katalyst 2028’in lansmanı ile öne çıktı. Bu plan, Konecta’yı dijital CX çözümlerinde küresel lider olarak konumlandırmayı hedefliyor. Plan kapsamında kurulan Konecta Digital iş birimi, yapay zekâ, dijital çözümler ve danışmanlığa dayalı hizmetlere odaklanıyor. Google Cloud ve Uniphore gibi teknoloji liderleriyle yapılan stratejik ortaklıklar, yapay zekâ destekli müşteri deneyimi çözümlerinin hızla sunulmasına imkân tanıdı.


Konecta, İspanya, İtalya, Kolombiya, Arjantin ve Peru’daki güçlü varlığını pekiştirirken, 2024’ün sonunda Mısır ve Güney Afrika gibi yeni pazarlara açıldı. Şirket, özellikle İngilizce konuşulan bölgelerde konumunu güçlendirdi. Bu süreçte 4.000 çalışan yapay zekâ araçları ve metodolojileri konusunda eğitim aldı, 500 mühendis ise Google Cloud teknolojilerinde sertifikalandırıldı.


Konecta CEO’su Nourdine Bihmane şunları söyledi: “2024, Konecta için derin bir dönüşüm yılı oldu. Bu dönüşümün merkezinde sürdürülebilirliğe ve toplumsal etkiye olan sarsılmaz bağlılığımız yer alıyor. Yapay zekâ, müşteri deneyiminin geleceğini şekillendirirken biz de ESG ilkelerimiz doğrultusunda özgün, dönüştürücü ve sorumlu deneyimler sunmak için teknolojiyi insan uzmanlığıyla birleştiriyoruz.”

 

Konecta Hakkında

Konecta, 4 kıtada ve 26 ülkede, 30 dilde hizmet veren 120.000 çalışanıyla müşteri yönetimi, iş süreçleri ve dijital dış kaynak kullanımı alanında lider bir küresel hizmet sağlayıcısıdır. Her sektörün kendine özgü ihtiyaç ve fırsatlarına odaklanan Konecta, sürdürülebilir iş modeline dayalı olarak müşteri edinme, elde tutma, müşteri hizmetleri, teknik destek ve tahsilat dâhil uçtan uca müşteri yönetimi çözümleri sunar.

 

Bu hizmetler, müşteri deneyimi ve süreç yönetimi, dijital çözümler ve ileri teknolojilerden oluşan dünya standartlarında bir uzmanlık portföyü üzerine inşa edilmiştir. Merkezi Madrid’de bulunan Konecta, telekomünikasyon, enerji, bankacılık, mobilite, perakende ve e-ticaret alanlarındaki 500’den fazla müşteriye hizmet vererek yıllık 2 milyar euro küresel ciro elde etmektedir.


ree

Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği

Fatih Sultan Mehmet Mah. Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi 3. Blok No: 8 C/1 Ümraniye/İstanbul

Telefon: +90 850 251 12 63

Fax: +90 212 295 79 99

Fatih Sultan Mehmet Mah. Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi 3. Blok No: 8 C/1 Ümraniye/İstanbul

Fatih Sultan Mehmet Mah. Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi 3. Blok No: 8 C/1 Ümraniye/İstanbul

Fatih Sultan Mehmet Mah. Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi 3. Blok No: 8 C/1 Ümraniye/İstanbul

Fatih Sultan Mehmet Mah. Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi 3. Blok No: 8 C/1 Ümraniye/İstanbul

  • LinkedIn
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube

© 2024 Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği. Tüm hakları saklıdır.

bottom of page