EN 15838 Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Belgelendirmesi
MDYD SEKTÖRE AVRUPA STANDARTLARINI GETİRİYOR!
AMACI
-
Müşteri İletişim Merkezlerinin hizmet kalitesini belirlemek ve arttırmak,
-
Sektörde standart hizmet verilmesini sağlamak,
-
Müşterilerin, çözüm ortaklarının ve personelin memnuniyetini sağlamak ve sürekli kılmak,
-
Sürekli gelişim kültürünü oluşturarak Müşteri İletişim Merkezinin değerinin artmasını sağlamak.
FAYDALARI
-
Müşteri İletişim Merkezlerinin yurtiçinde ve yurtdışında bilinen, güçlü, kaliteli bir markaya sahip olmasını,
-
Hizmet süreçlerinin etkinliğinin arttırılmasını,
-
Rakiplerden farklı olmayı ve fark yaratmayı,
-
Üst yönetim stratejisi ve politikaları ile gelişmeyi,
-
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin, altyapının, yüklenicinin, acil durum planlarının sürekli iyileştirilmesi ve gelişmesini,
-
Müşteri memnuniyetinin artmasına ve Müşteri İletişim Merkezlerinin çevreye duyarlı olmasını sağlar.
ÖZELLİKLERİ
-
Avrupa Standardizasyon Komitesi (CEN) tarafından hazırlanmıştır,
-
Müşteri İletişim Merkezlerine özel hazırlanmış bir standarttır,
-
Uluslar arası geçerliliğe sahiptir,
-
İç ya da dış kaynaklı bütün Müşteri İletişim Merkezlerinde uygulanabilir,
-
Bu standart diğer yönetim sistemleri ile entegre edilebilir (ISO 9001:2008 Kalite, ISO 27001:2005 Bilgi Güvenliği, ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemleri).
KAPSAM
-
Üst Yönetim Stratejisi ve Politika
-
Müşteri İletişim Temsilcileri
-
Altyapı
-
Prosesler
-
Müşteri Memnuniyeti
-
Sosyal Sorumluluk
Belgelendirme Süreci
1.GAP ANALİZİ
Amaç, iş süreçlerinizin EN 15838:2009 Müşteri İletişim Merkezleri (MİM) Standardı'na uygunluğunu değerlendirmektir. GAP analizi kuruluşunuzun bu yeni Yönetim Sistemi'ni uygulamanıza yardım eder ve belgelendirme için hazırlık durumunuzu kontrol eder.
GAP Analizi süreci aşağıdaki şekildedir:
-
Kapsamın tanımı
-
GAP Analizi denetimi
-
Uygunsuzlukların ve iyileştirme fırsatlarının raporlanması
2. BELGELENDİRME SÜRECİ
-
Belgelendirme kapsamı tanımlanır,
-
Ön denetim (opsiyonel): GAP analizi ve standartla ilgili durumunuzun tespiti yapılır,
-
Belgelendirme denetimi 2 aşamadan oluşur:
1. Aşama-kuruluşun belgelendirmeye hazır olup olmadığının gözden geçirilmesi,
2. Aşama-kuruluşun yönetim sisteminin etkinliği de dahil olmak üzere uygulamaların değerlendirilmesi. -
2. Aşama denetimin sonuçları olumlu olduğu takdirde 3 sene boyunca geçerli bir sertifika verilir,
-
Sürekli iyileştirmenin izlenmesi ve yönetim sisteminin standardın gerekliliklerini yerine getirmekte olduğunun doğrulanması için ara denetimler yapılır,
-
3 yıl sonra tüm yönetim sisteminin etkinliğinin ve uygunluğunun sürdüğünü onaylamak icin tekrar belgelendirme yapılır.
-
Belgelendirme Sürecindeki İş Ortağımız: Bureau Veritas
-
ISO 9001 Kalite, ISO 14001 Çevre, OHSAS, ISO 16001, TS 16949, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Sistem Standartlarında Türkiye'de ve dünyada öncüdür.
-
Dünya çapında 100'den fazla ülkede varlık gösteriyor olması müşterilerinin hem uluslararası tecrübeden hem de yerel standart bilgisinden faydalanmasını sağlar.
-
Bureau Veritas Belgelendirme markası firmanızın mükemmellik, sürdürülebilirlik ve güvenilirliğine yönelik sürekli taahhüdünüzün küresel olarak kabul ve tanınmasının sembolüdür.