top of page

Teleperformance Türkiye yüzde 40 büyümeyle 2015’e daha güçlü giriyor



Yükselen bir ivmeyle gelişmeye devam eden ve bu yıl 1.6 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaşan Türkiye çağrı merkezi sektörü, Teleperformance Türkiye’nin İstanbul ve Uşak lokasyonlarındaki yatırımlarıyla 2015’e sağlam bir giriş yapıyor. 


Sektördeki iş hacminin büyümesini sağlayan son dönemdeki yatırımlarıyla dikkat çeken Teleperformance Türkiye, 2014 için belirlenen yüzde 40’lik büyüme hedefini aşarak e-ticaret, telekom ve finans sektörlerinde 14 yeni müşteri ile başarılı bir büyüme gerçekleştirdi. Teleperformance’ın 2015 hedefleri arasında, öncelikle sağlık, finans, bankacılık ve perakende olmak üzere çeşitli sektörler yer alıyor. 


Son zamanlarda çağrı merkezi sektöründe istihdama yönelik eğitim çalışmalarıyla da ön plana çıkan Teleperformance Türkiye, 2007’den bu yana 4,5 milyon TL altyapı yatırımı ile hizmet verdiği Uşak lokasyonunda, bu yıl için hedeflenen istihdam rakamına ulaşmış durumda. İŞKUR işbirliğiyle bölgede nitelikli insan kaynağı oluşturmak için eğitim projelerini sürdüren Teleperformance Türkiye, 800’den fazla çalışanıyla Batı Anadolu bölgesinde büyümeye devam ediyor. 


Aynı şekilde İstanbul'daki Flatofis'i büyütmeye yönelik yatırımlar kapsamında bu yıl içinde yeni bir çalışma alanı oluşturan Teleperformance Türkiye, İstanbul'daki çalışan sayısını 1.100'ün üzerine çıkarttı.“2015 yılında güçlü altyapımızın ve yenilikçi vizyonumuzun izinden giderek müşterilerimize ayrıcalıklı hizmetler sunmaya devam edeceğiz” diyen Teleperformance Türkiye Genel Müdürü Engin Utkan, şirketin yeni yıl hedefleriyle ilgili olarak şunları söyledi: “Sektörümüz Türkiye’de istihdam imkânlarından Avrupa ülkelerine hizmet ihracatına kadar pek çok alanda potansiyel vadediyor. Kişi başına düşen Müşteri Temsilcisi sayısına baktığımızda, dünya genelinde ortalama 250 kişiye 1 Müşteri Temsilcisi düşerken, Türkiye’de 2 bin kişiye sadece 1 Müşteri Temsilcisi düştüğünü görüyoruz. Bu potansiyeli nitelikli insan kaynağı oluşturarak daha iyi değerlendirebileceğimizi biliyoruz. Bu nedenle sağladığımız kariyer ve eğitim imkânları ile yükselmek, işinde uzmanlaşmak isteyenler için olumlu bir gelecek vaat ediyoruz. Ayrıca Teleperformance olarak kurumsal değerleri çok kanallı, ileri teknoloji ve müşteri yönetimi algısına sahip bir zeminde yönetmenin ve müşteri deneyimini zenginleştirerek müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanmanın da büyük önem taşıdığına inanıyoruz. Bu nedenle istihdam hedeflerimizle birlikte önümüzdeki yıl Yakın Kıyı yatırımlarımızı da artırarak uluslararası markalara eşsiz müşteri deneyimi sunmaya devam edeceğiz. Sektörün de bu ihtiyaç doğrultusunda bir yön izleyeceğini öngörüyoruz.” 


Gartner’ın Magic Quadrant Çağrı Merkezi Hizmetleri değerlendirmesinde hem hizmet kalitesi hem de iş süreçleri ve sistemleri kategorilerinde bu yıl da birinci seçilen ve dört yıl üst üste birinciliğini koruyan Teleperformance , 2014’te aynı zamanda EOA tarafından “Avrupa’da Yılın En İyi Dış Kaynak Hizmet Sağlayıcısı” seçildi. Şirket, Portekiz’de bulunan “CX LAB” Müşteri Deneyimi Laboratuvarı’ndaki başarılı çalışmaları nedeniyle de “Pan-Avrupa Dış Kaynak İnovasyon Ödülü”nün de sahibi oldu. 


Teleperformance son olarak geçtiğimiz aylarda küresel bir danışma ve araştırma firması olan Everest Group tarafından üst üste ikinci kez Çağrı Merkezi Dışkaynak Hizmet Sağlama kategorisinde birinci seçildi. Buna ek olarak pazardaki başarısı, geniş müşteri tabanı ve sağladığı hizmetlerin karmaşıklığı ve kapsamı bakımından da “lider” konuma yerleştirilen Teleperformance, Everest Group’un PEAK (Performans, Deneyim, Yetenek, Bilgi) matrisinde de “Star Performer” (Yıldız Performans) ödülüne layık görüldü.

bottom of page