İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (İZSU), bilişim altyapısının geliştirilmesi ile ilgili devam eden ihale sürecini geçtiğimiz günlerde sonlandırdı. 2010 yılından bu yana Atos ile bilişim teknolojileri alanında yürütülen işbirliğini daha etkin ve geliştirilmiş mobil uygulamlar ile 4 yıl daha sürüdüreceğini duyurdu.
İzmir halkına İZSU’nun misyonu doğrultusunda etkin, verimli, kaliteli ve sürekli hizmet sunabilme hedefi ile 1 Mart 2015 tarihinde başlayan ve 7 aylık bir çalışma sonrasında hayata geçecek İZSU - Atos Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi ile, birbiriyle entegre çalışan yazılım uygulamaları 130 ayrı lokasyonda 2000 bilgisayar 900 El Terminali, 360 termal yazıcı ve 1000 yazıcı ile eşzamanlı çalışmaya başlıyor. İZSU birimlerinin ve saha elemanlarının hızlıca iletişim sağlayabilmesi adına geliştirilen çözümlerle İzmir, dünya çapında bir bilişim altyapısına kavuşuyor.
Projeyi değerlendiren İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İZSU hizmetlerinden İzmir halkının en iyi şekilde yararlanmasını sağlamak, arızalara kısa sürede müdahale etmek ve bilgiye ulaşma hızını artırmak amacı taşıyan projenin çok önemli olduğuna değindi. İZSU Bilgi İşlem Daire Başkanı Ergüven Pasin, İzmir halkına etkin, verimli, kaliteli ve sürekli hizmet sunabilme hedefi ile son teknolojik gelişmelere uygun çalışmalar yürüttüklerini belirtti. İZSU'nun bu anlamda pek çok hizmetinin Türkiye'ye örnek olduğunun altını çizen Pasin, "Türkiye'de ilk defa PTT ile tahsilat işlemlerini online olarak yaptık. Görme engelliler için sesli güvenlik kontrolünü internet sayfamızda yayınladık. Abonelerimizin İZSU ile ilgili fatura ödeme, arıza bildirimi gibi işlemlerini rahatlıkla ve mekandan bağımsız gerçekleştirilebilmesi için akıllı telefon ve tablet bilgisayar gibi mobil cihazlarda çalışan İZSU uygulamasını geliştirdik. ‘İZSU Cebinizde' SMS sistemimiz ile planlı su kesintilerini ve son ödeme tarihi geçen fatura bilgilerini üye olan hemşehrilerimize cep telefonu mesajı olarak gönderiyoruz. Tüm veznelerimizde kredi kartı ile tahsilat işlemleri yapılabildiği gibi, 2003 yılından beri internet sitemiz üzerinden kredi kartı ile tahsilat işlemlerini yapıyoruz" diye konuştu. Pasin, Bütünleşik Bilişim Sistemi ile İZSU'nun hizmet kalitesinin daha da artacağını sözlerine ekledi.
İZSU ve Atos işbirliğinin, 2010 yılında yapılan ihale sonrasında 5 yıldır başarıyla yürütüldüğünü dile getiren Atos Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Orhan Akbulut 2015 yılında yapılan ihale ile daha etkin ve geliştirilmiş mobil uygulamalar ile bu işbirliğinin 4 yıl daha sürdürüleceğini belirtti. Akbulut, sözlerine şöyle devam etti:
“İZSU - Atos Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi ile İZSU, İzmir halkına çok daha kaliteli ve hızlı hizmet sunabilecek. Kamuda ender görülebilecek geniş kapsamlı bir dış kaynak kullanımlı proje olması sebebiyle bu proje, bizim için ayrı bir önem taşımaktadır. Bu vizyoner yaklaşım için İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ve İZSU'ya ayrıca teşekkür ederiz.”
SAHADAKİ HER ELEMAN MERKEZE ONLİNE BAĞLI
Hizmet kalitesinin arttırılmasına yönelik geliştirilen mobil yazılımlar sayesinde sahada görevli her elemanın online olarak işlem merkezine bağlanması sağlanıyor. Saha ekiplerine verilen 900 el terminali sayesinde kontrol merkezi ile kesintisiz bir bilgi akışı kuruluyor, böylece sahada meydana gelen her türlü planlı ve arıza kaynaklı bakım işlemleri merkez tarafından yönetilerek yakından takibi sağlanıyor. Diğer yandan işlem merkezine aboneler tarafından iletilen her hizmet talebi de, iş emri haline getirilerek saniyeler içinde olay yerine en yakın saha ekiplerine online olarak yönlendirilebiliyor. El terminallerinden iş emirlerini gören ekip, olay yerine en kısa zamanda ulaşarak arızayı gideriyor. Bu yeni mobil entegre sistem sayesinde arıza giderim hızının büyük oranda arttırılması hedeflenirken sonuçlar online olarak merkeze raporlanabiliyor.
VEZNE İŞLEMLERİ DAHA HIZLANIYOR
Saha ekipleri ve işlem merkezi arasındaki bu kesintisiz veri akışı, vezne ve abone merkezlerindeki işlemlerin de hızlanmasına olanak sağlıyor. İZSU - Atos Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi, yeni abone sürecinde yaşanan adrese bağlı sorunları da ortadan kaldırmayı amaçlıyor. Abone Bilgi Yönetim Sistemi içerisinde tutulan tüm adres verilerinin, Coğrafi Bilgi Sistemi veri tabanı ile eşleştirilerek, tüm İzmir’i kapsayan tek bir adres sistemine geçiliyor. Adreslerin harita üzerinde eşleştirilmesi bina bazında yapılarak, mobil cihazlarda ihtiyaç duyulan harita görünümleri de bu yeni adres sistemi üzerinden sağlanıyor.
FELAKET KURTARMA MERKEZİ
İZSU - Atos Bütünleşik Bilişim Sistemi Projesi kapsamında yenilenecek “Felaket Kurtarma Merkezi”nde bulunan tüm veriler ve uygulama yazılımları yedekleniyor. Olası bir felaket durumunda sistemin, veri kaybı olmaksızın yeniden ayağa kaldırılarak çalışmaya devam etmesi mümkün kılınıyor. Kontrol merkezinde konumlandırılan dijital veri inceleme ekranlarından anlık olarak takip edilen bilgiler ışığında, dakikalar içinde acil durum planını hazırlayarak zaman kaybetmeden işleme alınabiliyor.
KURUM İÇİ EVRAK SÜRECİ ORTADAN KALKIYOR
İZSU için geliştirilen “Elektronik Belge Yönetim Sistemi” ile İZSU’nun faaliyetleri sonucu oluşan kurumsal evrakların ve bu evraklara ilişkin süreçlerinin elektronik ortamda yönetilmesi, belgeye bağımlılık azaltılırken, kurum içerisinde bilgi belge yönetimi güvenli, doğru ve hızlı bir şekilde mümkün kılıyor. Elektronik imza sayesinde kurum içinde dolaşan fiziksel evrak sayısı en aza iniyor. Çevre duyarlılığı da gözetilen sistem sayesinde tüm datalar elektronik ortamda bulunuyor ve bu şekilde kağıtsız ofise geçiş sağlanıyor.
Evraklarla takip edilen tüm süreci tek bir tuşla dijital ortama aktarma kolaylığı sağlayan sistemle, kurum yönetimi tek bir ekrandan tüm saha aktivitelerini anlık olarak takip edebiliyor. Her bir birime ait raporlar şeffaf bir biçimde görüntülenip değerlendirilebiliyor.