CPP Türkiye, Çağrı Merkezleri Derneği aracılığıyla verilen ve Avrupa Birliği standartlarında hizmet sunulduğunu belgeleyen EN15838:2009 Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Sertifikası’nı ikinci defa almaya hak kazandı. CPP Türkiye, EN15838 sertifikasıyla müşteri iletişim merkezinin stratejisi, süreçleri, çalışan memnuniyeti, altyapı ve sağladığı müşteri memnuniyeti süreçlerini kapsayan denetimleri başarıyla tamamlamış oldu.
CPP Türkiye, Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) tarafından verilen ve Avrupa Standardizasyon Komitesi (CEN) tarafından hazırlanan, çağrı merkezi sektörünün en önemli sertifikalarından “EN15838:2009 Müşteri İletişim Merkezleri Hizmet Sertifikası”nı, iç ve dış müşteri memnuniyetiyle beraber, sürdürülebilir hizmet kalitesini Avrupa standartlarına uygun normlarla yönetmek, müşterilerine ve iş ortaklarına vermiş olduğu güveni bir kez daha tescil etmek amacıyla yeniledi.
EN 15838 standardı için denetime girmeye karar verdiklerinde “mutlu çalışanlar, mutlu müşteriler” mottosuyla yola çıktıklarını ve belgeye hak kazanmalarıyla birlikte hem çalışan hem de müşteri memnuniyetindeki iyileştirmeler konusunda epey yol kat ettiklerini söyleyen CPP Türkiye Ülke Müdürü Dr. Selnur GÜZEL gerek altyapı gerekse müşteri iletişim süreçlerinde yenilikçi ve sürekli gelişimi hedefledikleri yaklaşımlarını hayata geçirdiklerini belirtti.
İkinci kere Çağrı Merkezleri Derneği’ni seçtiler
Yeniden belgelendirme sürecinde, aldıkları ilk belgede olduğu gibi yine Çağrı Merkezleri Derneği’ni seçtiklerini söyleyen Dr. Selnur GÜZEL, bu tercihlerindeki en büyük sebebin, Çağrı Merkezleri Derneği’nin sektörün sağlıklı bir şekilde büyüyebilmesi için hizmet kalitelerinin belgelendirilmesi konusundaki katkıları olduğunu ifade etti.
Uluslararası standartlara uygun ve kaliteli hizmet vermenin CPP Türkiye için her zaman ön planda olduğunu söyleyen Dr. Selnur GÜZEL, denetim kapsamında yönetim stratejileri, altyapı, süreç etkinliği, müşteri temsilcileri, KPI’lar, sosyal sorumluluk ve müşteri memnuniyeti başlıkları detaylı şekilde incelenerek uluslararası standartlara uygunluklarının ispatlandığını belirtti.
“Sektörün olmazsa olmaz sertifikalarından biri”
Sektöre mensup şirketlerin bu gibi hizmet kalite sertifikası almalarıyla sektördeki genel hizmet kalitesinin her geçen gün iyileştiğine dikkat çeken Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı ise, yönettikleri başarılı süreçlerle bu sertifikayı almaya hak kazanan CPP Türkiye ekibini tebrik ederek sertifikalarını takdim ederken şunları söyledi; “Hızlı bir gelişim gösteren sektörün sağlıklı bir şekilde büyüyebilmesi için hizmet kalitelerinin belgelendirilmesi konusundaki çalışmalarımız büyük önem taşıyor. Çağrı merkezleri için özel hazırlanmış bir içeriğe sahip olan bu sertifikasyon ile sektörümüzde sunulan hizmetlerde standardizasyon sağlanırken, sertifikaya sahip olan firmalar da süreçlerinin etkinliğini artırıyor ve rekabet anlamında önemli avantajlar elde ediyor. Çalışan memnuniyeti konusunda da gereklilikler içeren bu standart sayesinde iyileşen süreçlerle vatandaşlarımız da daha iyi, güvenli, pratik ve hızlı bir hizmet seviyesine kavuşmuş oluyor.
Çağrı Merkezleri Derneği olarak Türkiye’yi temsilen üyesi olduğumuz ECCCO da (European Confederation Of Contact Centre Organisations) bu belgeyi tüm Avrupa’da yaygınlaştırmak için çalışmalar yürütüyor. Benzer bir süreci, Türkiye’de de biz gerçekleştirmekteyiz. Önümüzdeki dönemde bu sertifikaya sahip kurumların sayısının hızla artacağını öngörüyoruz ve Çağrı Merkezleri Derneği olarak bu yöndeki çalışmalarımıza hızla devam etmeyi hedefliyoruz. Ayrıca CPP Türkiye’nin belgelendirme sürecinde 2.kez Çağrı Merkezleri Derneği’ni tercih etmesinden büyük memnuniyet duyduğumuzu da belirtmek isterim.”