Değerli Sektör Liderlerimiz,
Bildiğiniz üzere Genel Kurul sonrasında yeni Yönetim Kurulu Üyelerimizle birlikte ilk iş olarak, 2016-2019 dönemine ilişkin strateji ve eylem planımızı oluşturmak amacıyla bir çalıştay gerçekleştirdik.
Değişen pek çok gündeme paralel olarak tüm konularımızı hem sektörümüz hem de Derneğimiz özelinde ele aldık, stratejileri belirledik, hareket adımlarımızı oluşturduk ve Yönetim Kurulu Üyelerimiz bu adımları sahiplendiler. Bu noktada tüm gün bu toplantıda bulunarak değerli fikirleri ile Derneğimizin ve sektörümüzün gelecek vizyonunu belirlemek üzere katkı sağlayan Yönetim Kurulu Üyelerimize bu özverili çalışma için bir kez daha teşekkür ediyorum.
Sizlere strateji toplantımız sonucunda belirginleşen iki ana çıktı hakkında kısaca bilgi vermek isterim;
Bu çıktılardan ilki; sektörümüzün algı yönetimini başarılı bir şekilde gerçekleştirebilmek için hedef kitleye göre farklılaşan aksiyonlarla sektörü anlatmak ve ihtiyaçların giderilmesine katkı sağlamaktı. Hedef kitlelerimizi ise; devlet, çalışanlarımız/potansiyel işgücü, sektör paydaşları ve vatandaş/tüketici olarak 4 ana grup altında topladık. Devlet tarafında atılacak temel adımlarımızı ise, kamu kurumları ile ilişkilerimizi geliştirmek ve kritik konularımız daha yakından takip etmek üzere profesyonel bir Danışmanlık hizmet almak, kritik kamu kurumlarına düzenli ziyaretlerin yapılması ve işbirliği firsatlarının değerlendirilmesi, istihdamın önemine dikkat çekerek hizmet ihracatının desteklenmesine de katkı sağlamak olarak belirledik. Çalışanlarımız ve potansiyel işgücü tarafında da çağrı merkezi işinin meslek olarak algılanması konusunda özel bazı aksiyonlar ve projeler belirledik. Sektör paydaşlarımız açısından her konuda sektörün bilgi merkezi olmak üzere daha fazla aksiyon ve somut çalışmalar üzrine yoğunlaştık. Son olarak da sektörümüzün tüketici/vatandaş tarafındaki algısını daha pozitif yönde geliştirmek ve kamuoyunu sektörümüz hakkında bilinçlendirmek üzere faaliyetlerimizi sürdürme kararı aldık.
Diğer önemli çıktımız ise; tüm bu hedef kitlelere gerçekleştireceğimiz algı yönetimi için Dernek tarafından ihtiyaç duyulan ek gelir kaynaklarını çeşitlendirerek arttırmak olarak ortaya çıktı.
Belirlediğimiz bu ana başlıklar çerçevesinde üyelerimizin gönüllü olarak katılım sağladıkları çalışma gruplarımızı şekillendirdik ve her çalışma grubu önceliklendiği 3 aksiyonu hayata geçirmek üzere kolları sıvadı. Üyelerimizin bu aşamada göstermiş oldukları ilgi ve yaklaşımın bizleri çok mutlu ettiğini ifade ederek, kendilerine ve çalışma gruplarımıza dahil olan ekiplerindeki birbirinden değerli arkadaşlara bir kez daha tek tek teşekkür ediyorum.
Dernek olarak, üyelerimizin desteği ile gerçekleştirdiğimiz tüm bu çalışmaların tek bir amacı var, o da sektörümüzü daha iyi bir noktaya taşımak. Dernek çatısı altında gönüllülük esasına dayanarak verilen bu emeği bu açıdan çok kıymetli buluyorum ve sonuçlarının da orta ve uzun vadede sektörümüzün önünü açacağına, gönülden inanıyorum.
Saygılarımla
ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı
Metin Tarakçı