top of page

Çağrı merkezi sektörü için Ulusal Mesleki Yeterlilikler hazırlanmaya başlandı



ÇMD, Mesleki Yeterlilik Kurumu Sınav ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı tarafından çağrı merkezi sektöründeki Müşteri Temsilcisi ve Takım Lideri mesleklerine ilişkin Ulusal Yeterlilikler’in hazırlanması konusunda yetkilendirildi.

 

Çağrı merkezi sektörünün referans kuruluşu olan ÇMD tarafından hazırlanacak ulusal yeterlilikler ile, teknik/meslekî eğitim standartlarının ve yeterliliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve bunlara ilişkin akreditasyon, yetkilendirme, denetim, ölçme, değerlendirme ve belgelendirmeye ilişkin kural ve faaliyetler belirlenmiş olacak.

 

Ulusal Meslek Standartları esas alınarak oluşturulacak ulusal yeterlilik sisteminin amaçları; eğitim ile istihdam ilişkisini güçlendirmek, öğrenme çıktıları için ulusal ve uluslararası standartlar oluşturmak, eğitim ve öğretimde kalite güvencesini temin etmek, yatay ve dikey geçişler için yeterlilikleri ilişkilendirmek, ulusal ve uluslararası kıyaslanabilirlik altyapısını oluşturmak, öğrenmeye ulaşmayı, öğrenmede ilerlemeyi, öğrenmenin tanınmasını ve kıyaslanabilirliğini sağlamak, hayat boyu öğrenmeyi desteklemektir.

 

ÇMD tarafından hazırlanan bu proje ile Müşteri Temsilcisi ve Takım Lideri mesleklerinin tüm kamuoyu nezdinde meslek olarak algılanması noktasında büyük katkılar sağlanacağını belirten ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı; “ Çağrı merkezi sektörüne ilişkin eğitim veren kurumların sayısı her geçen gün artmaktadır. Ulusal yeterliliklerin  belirlenmesi ile tüm bu kurumlardaki eğitim müfredatları sektörün ihtiyaçlarına göre şekillenerek ,  işe daha uygun  bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip,  kişilerin sektörde istihdam edilmelerine olanak sağlanacaktır. Çalışanlarımız, mesleki yeterliliklerini uluslararası geçerliliği olan resmi bir belge ile tescil ettirebilecekler ve kendilerini geliştirerek meslekte kariyer planlarını daha doğru yapabileceklerdir. Firmalar tarafında ise; işe alım süreçlerinde planlanan eğitim maliyetlerinde avantaj yaratılmakla birlikte  zaman kaybı anlamında da önemli faydalar sağlanacaktır. Bu projenin sektörümüze sağlayacağı en büyük faydalardan birinin de iş gücü devir oranında  yaratacağı azalma olacağını önemle eklemek istiyorum ’’ dedi.

bottom of page